O zaletach pozycjonowania lokalnego.

News

Szukając salonu fryzjerskiego czy firmy remontowej kierujemy się między innymi ich lokalizacją. Nikt o zdrowych zmysłach, mieszkając w Nowym Sączu nie będzie szukał fryzjera w Warszawie. Chociaż mogą się tu pojawić pewne wyjątkowe sytuacje. Google kilka lat temu wyszło naprzeciw potrzebom użytkowników i stworzyło specjalny mechanizm pozwalający na wyświetlanie przez wyszukiwarkę miejsc znajdujących się najbliżej naszej lokalizacji, a zarazem posiadających najlepsze recenzje. Będąc właścicielem firmowej strony internetowej warto, więc zadbać o pozycjonowanie na lokalne frazy kluczowe.

Jak działa pozycjonowanie lokalne?
Możemy sami przekonać się o tym, że wyszukiwarka Google jest w stanie samodzielnie określić, jakie większe miasto znajduje się w pobliżu naszej lokalizacji. Wystarczy kliknąć przycisk „narzędzia wyszukiwania” na stronie formularza wyszukiwawczego. Google bezbłędnie określi miasto w okolicy, którego się właśnie znajdujemy. Musimy mieć świadomość, że do większości fraz związanych z lokalnymi usługami, otrzymamy różne wyniki, w zależności od naszej lokalizacji. Oczywiście, jest to spore ułatwienie dla wyszukujących informacji. Samodzielne podawanie lokalizacji byłoby dla przeciętnego użytkownika dosyć kłopotliwe. Przy jakich zapytaniach możemy spodziewać się wyników wyszukiwania zawierających lokalne przedsiębiorstwa? Takie wyniki otrzymamy wpisując do wyszukiwarki Google słowa kluczowe takie, jak mechanik, fryzjer, kwiaciarnia, pizzeria, basen, przedszkole i wiele innych odnoszących się do usług lokalnych.

Jakie korzyści płyną z pozycjonowania lokalnego?
Użytkownicy bardzo często wyszukują frazy związane z lokalnymi biznesami. Co więcej, traktują informacje o lokalnych usługach, jako podstawę do skorzystania z usług danej firmy. Bardzo duży odsetek takich wyszukiwać wiąże się z sytuacją, w której użytkownik podczas podróży szuka w Internecie lokalnych usług. Według badań, najczęściej przy użyciu smartfona czy komputera poszukujemy restauracji oraz sklepów. Bardzo popularnymi wyszukiwaniami są również wszelkie usługi oraz szeroko rozumiana rozrywka. Na topie znajdują się też wyszukiwania z dziedziny zdrowie i fitness.

Pozycjonowanie lokalne jest, zatem równie ważne, jak pozycjonowanie tradycyjne. Powinno opierać się przede wszystkim na odpowiedniej optymalizacji strony oraz zadbaniu o linki zewnętrzne prowadzące do niej.