Pozyskiwanie linków czas zacząć!

News

Założenie nowej strony internetowej i zoptymalizowanie jej pod katem SEO to dopiero początek naszej przygody, jako twórcy witryny. Kolejnym krokiem jest jej odpowiednie wypozycjonowanie. Nasza strona ma przecież przyciągać użytkowników, a bez wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych jest to przecież niemożliwe. Pozycjonowanie warto rozpocząć od pozyskania dla nowej strony linków zewnętrznych. Przedstawiamy kilka najpewniejszych sposobów na zdobycie takich linków.

Umieszczenie strony w katalogu stron
Katalogi stron internetowych to takie miejsca w sieci, w których zgromadzone są dane na temat stron wraz z linkami do nich. Z reguły podzielone są na odpowiednie kategorie, pozwalające łatwiej odnaleźć strony o określonej tematyce. Kiedyś, już samo dodanie strony do katalogu wystarczyło, aby ją skutecznie wypozycjonować. Dziś, gdy konkurencja w sieci jest ogromna, tak łatwo być nie może. Dodanie strony do katalogu wiąże się z dokonaniem opłaty. Koszt dodania jednej strony zazwyczaj nie przekracza 10 złotych. Płatności można dokonać SMS-em.

Wybierajmy najlepsze katalogi. Warto pamiętać również o katalogach specjalistycznych lub branżowych. Dodawanie stron do katalogów można spokojnie rozłożyć w czasie. Sam proces dodawania strony wygląda bardzo podobnie we wszystkich katalogach. Musimy po prostu wypełnić formularz. Podajemy w nim takie informacje, jak tytuł strony, jej adres, opis, grupę docelową, kategorię strony oraz dane kontaktowe, najczęściej adres mailowy.

Serwisy społecznościowe
Możliwości, jakie oferują nam dzisiaj media społecznościowe są ogromne. Możemy założyć ciekawego fanpage’a dla swojej strony internetowej. Zyskamy dodatkową przestrzeń do promocji swoich treści. Na fanpage’u warto umieszczać przede wszystkim linki do nowych wpisów pojawiających się na stronie. Jednak od czasu do czasu możemy zorganizować dla swoich fanów konkurs z nagrodami albo zamieścić interesującą grafikę z motywacyjnym tekstem.

Komentarze na blogach oraz forach tematycznych
Kolejną możliwość zamieszczania linków do swojej strony internetowej dają blogi oraz fora tematycznie związane z naszą branżą. Włączajmy się do odbywających się tam dyskusji. Komentujmy, zostawmy like, udostępniajmy ciekawe treści np. na wspomnianym już fanpage’u na Facebooku. W podpisie do komentarza albo samym komentarzu umieśćmy adres do własnej strony. Udostępniając treści innych możemy liczyć na to, że w przyszłości odwzajemnią nam się tym samym.